Novice

  1. Domov
  2. Novice
  3. Pomen piškotkov in zasebnosti uporabnika

Pomen piškotkov in zasebnosti uporabnika

Goran Bogdanović /

V skoraj vseh letošnjih razpravah na področju digitalnega marketinga, je tema zasebnosti tista, ki pritegne daleč največ pozornosti. Glavno vprašanje, ki se ob tem pojavlja, pa je, kako ohraniti uspešnost najpomembnejših prodajnih metrik in hkrati zaščititi zasebnost uporabnikov. 

Preprostega odgovora na to ni, zato smo se v podjetju Pristop Media odločili, da vam damo nekaj splošnih koristnih nasvetov, ki vam bodo pomagali pri sprejemanju strateških rešitev na področju merjenja ključnih statističnih kazalcev (KPI-jev), hkrati pa spoštujejo izbiro soglasja zasebnosti uporabnikov. Na ta način boste povečali zaupanje v to, da si zasebnost uporabnika in natančno merjenje nista v nasprotju.

Pomen lastnega vira (first-party) baze podatkov

Raziskave kažejo, da lahko podjetja, ki povezujejo lastne vire podatkov, ustvarijo 1,5-kratni dodaten prihodek iz ene same umestitve oglasa, ali ene komunikacije. Prav tako so ta podjetja izboljšala stroškovno učinkovitost v primerjavi s podjetji, ki delujejo z omejeno integracijo podatkov. Danes si težko predstavljamo podjetje prilagojeno kupcu, ki ne investira v strategije zajemanja lastnih (first-party) virov podatkov.

Investirajte v dobro podlago merjenja dogodkov (tagging)

Digitalni marketing se nenehno razvija z novimi tehnologijami, svetovnimi in regionalnimi predpisi ter spreminjanjem vedenja strank, zato je pomembno, da za gradnjo lastne baze podatkov ustvarite trajnostne temelje. 

Na primer, vlaganje v vedno nova orodja za merjenje obnašanja uporabnikov, je preprost način, da si zagotovite natančno izmerjeno uspešnost oglaševalskih akcij tudi v prihodnje. Google “global site-tag” in “Google Tag Manager” (upravitelj oznak), zagotavljata robustno in varno rešitev za zbiranje in upravljanje lastnih (first-party) podatkov. Oznake vam pomagajo izmeriti vse, od trenutka, ko kupec kupi vaš produkt ali odda povpraševanje, do tega, koliko časa je stranka preživela na vašem spletnem mestu, kar vam daje jasno sliko o potovanju uporabnika (user journey) po vaši spletni strani. Prav tako se omenjena orodja zlahka povežejo in podprejo ostala Googlova (in ostala) merilna in analitične orodja, kar pomeni večjo učinkovitost na poti do uspešnih kazalcev kampanje.

Spoštujte izbiro/privolitev zasebnosti uporabnika

Vzpostavitev in ohranjanje zasebnosti uporabnikov, je ključnega pomena za podjetja in zahteva nenehno proaktivnost ter razvoj na strani načina zbiranja podatkov, saj se predpisi o zasebnosti konstantno razvijajo in spreminjajo. V prihodnosti se bo pa potrebno zanašati predvsem na podatke, ki jih boste pridobili preko direktnih interakcij z uporabniki.

“V svetu z manj piškotki in ostalimi identifikatorji, se bodo morala podjetja prilagoditi novim načinom merjenja uspešnosti oglaševalskih akcij.”

Prepričajte se, da je vaša platforma za upravljanje soglasij, integrirana z vašimi orodji za analiziranje podatkov (Google Analytics, ...itd), tako, da vsi deli vašega spletnega mesta delujejo skupaj in spoštujejo izbire privolitev uporabnikov. Na primer, če uporabnik ne privoli v piškotke, lahko vaše spletno mesto posodobi vedenje oznak, tako da med obiskom tega uporabnika ne uporablja piškotkov.

Sprejmite rešitve, ki omogočajo natančnejše merjenje

Bistveno za izpolnitev tega cilja je zanašanje na rešitve, varne za zasebnost, ki povečujejo merilne vrzeli z dodatnimi viri podatkov, ki lahko omogočijo modeliranje bolj celovitega in natančnega zbiranja podatkov.

Izboljšane konverzije oglaševalcem pomagajo odkriti natančnejšo sliko o delovanju na različnih medijih in platformah. S to rešitvijo lahko oglaševalci prek svojih obstoječih oznak delijo first-party podatke, ki jih posredujejo uporabniki, kar pomaga prepoznati konverzije, ki jih sicer samo z označevanjem ne opazimo. To zagotavlja oprimeljivejše podatke za modeliranje konverzij, rezultat česar je bolj celovito poročanje in optimizacija oglaševalskih kampanj. Podjetja, ki te rešitve že uporabljajo tudi že vidijo boljše rezultate.

Podjetja lahko prilagodijo svoje nastavitve piškotkov tudi v primeru, ko uporabnik zavrne njihovo uporabo in sicer tako, da ob tovrstni izbiri prilagodijo obnašanje Googlovih oznak in s tem modeliranje konverzij, kar omogoči lažje spremljanje in analizo podatkov oglaševalskih kampanj.

Facebook (sem spadata tudi Instagram ter Whatsapp), ki za zajemanje podatkov uporablja piksel v kombinaciji z brskalnikom, se je medtem zaradi sprememb, ki jih je na področju zasebnosti za vse svoje uporabnike IOS naprav uvedel Apple (kar že drastično vpliva na rezultate merjenja in uspešnost kampanj) odločil, da z obvodom zajemanja podatkov, ki temelji na povezavi strežnik > GA4 > pixel, začasno dopolni manjkajoče vrzeli, ki nastajajo pri merjenju.

KAKŠNE REŠITVE SMO ŽE SPREJELI PRI PRISTOP MEDIA

Tudi v podjetju Pristop Media smo se pripravili na spremembe in sprejeli vse ustrezne ukrepe, da bomo lahko nadaljevali z mrežnim zakupom v PM Network v isti obliki kot do sedaj. Znotraj naše display in video mreže uporabljamo način ciljanja, ki je v skladu z GDPR in ePrivacy IAB Europe politiko ciljanja glede na »potrjene piškotke s strani uporabnikov«. Tehnologija, ki jo pri tem uporabljamo za ciljanje temelji na podlagi umetne inteligence in strojnega učenja o uporabnikih, ki predvideva njihove navade in potrošnjo (kombinacija artificial intelligence, machine learning, IT, online content).

Ravno tako se ne spreminja način in kvaliteta zakupa nativnega oglaševanja v okviru mreže Linker, ki bo tudi v prihodnosti temeljil zgolj na kontekstualnem ciljanju in optimizaciji, s tem pa ostaja v celoti skladen z GDPR uredbami. 

Zasebnost uporabnika in temu primerno zbiranje podatkov postaja temeljni standard digitalnega marketinga, zato morajo podjetja iskati rešitve, ki bodo trajnostne. Na srečo si zasebnost in natančno merjenje nista več v nasprotju. Z ustreznimi orodji in načrtovanjem lahko podjetja napredujejo in izboljšajo svoje marketinške zmogljivosti, hkrati pa ohranijo enako odlično uporabniško izkušnjo.

V kolikor bi vas zanimalo več ali pa bi želeli, da vam pri vzpostavitvi ustreznih rešitev pomagamo, nas prosim kontaktirajte na info@pristopmedia.si.

Deli:

Use ctrl + scroll to zoom the map

Map Data
Map data ©2018 Google
Map DataMap data ©2018 Google
Map data ©2018 Google

Kontakt

Kako vam lahko pomagamo?
Pišite nam!