Novice

  1. Domov
  2. Novice
  3. Generacija Alfa, največja generacija v zgodovini

Generacija Alfa, največja generacija v zgodovini

Polona Selan /

V generacijo Alfa štejemo otroke rojene med leti 2010 in 2025, ki predstavljajo prvo generacijo v celoti rojeno v 21.stoletju. Generacija Alfa se je oblikovala v obdobju rekordnega števila rojstev, do leta 2025, ko se bo njihova doba zaključila, pa jih bo po ocenah na svetu približno 2 milijardi. Alfe bodo torej največja generacija v svetovni zgodovini.

Alfe so otroci milenijcev, odraščajo ob digitalnih napravah in imajo neomejen dostop do informacij. Že v predšolski dobi pred zasloni preživijo v povprečju 14 ur na teden, zato jim pravimo tudi digitalni nativci. Interaktivne zaslone, pametne telefone, aplikacije za dom uporabljajo intuitivno, življenja brez elektronskih naprav si ne morejo predstavljati, zato svet pred mobilnimi telefoni težko razumejo.  

Čas, v katerem so rojeni, je zapleten, poln hitrih sprememb, obenem pa poln inovacij in priložnosti. Pripadniki generacije Alfa bodo živeli dlje od vseh dosedanjih  generacij, dlje bodo delovno aktivni, njihovo življenje in delo pa bosta vse bolj obdana tudi s stroji, kar jih bo usmerjalo v vseživljenjsko učenje. Kljub temu, da bo digitalizacija močno vpeta v vse sfere njihovega življenja, pa bosta človeški stik in komunikacija za njih še vedno zelo pomembna. Občutljivi bodo na pomemba družbena vprašanja, vodil jih bo močan občutek za pravičnost, že zelo mladi pa bodo zavzemali trdna stališča, kot npr. enakost ne glede na spol, raso, veroizpoved ali spolno usmerjenost. Pričakujemo lahko, da se bodo njihova stališča z odraščanjem le še izostrila.

Kljub temu, da so pripadniki generacije alfa še otroci, pa imajo že sedaj velik vpliv na odločitve svojih staršev. Potrebe otrok namreč vedno bolj vplivajo na nakupe v gospodinjstvu, zato bi jim morali zaposleni v marketingu posvečati veliko pozornosti in komunikacijo prilagoditi tudi njim. Blagovne znamke bodo morale torej spoznavati in osvajati nove kanale, nagovore pa prilagoditi Alfam ter ob tem vzeti v zakup, da ta generacije digitalnih nativcev težje ločujejo med virtualnim in realnim. Temu se je uspešno prilagodil npr. Lego, ki sete kock izdaja tako v fizični kot virtualni obliki. Otroci lahko dandanes »legice« torej sestavljajo torej tudi v aplikaciji.

Glavna kanala, ki ju uporabljajo sta Instagram in YouTube, vemo pa, da se jim pridružujejo tudi Snapchat, TikTok in drugi. Pozornost pa se da pridobiti tudi preko t.i. ''kidinfluences'' – otroških (video) vplivnežev, ki globalno dosegajo tudi več milijonov sledilcev. Otroci jih gledajo, jim verjamejo in jim želijo biti podobni. Med globalno najuspešnejše otroške vplivneže spadata npr. EvanTube HD ter osemletni Ryan (Ryan's World), ki ocenjujeta igrače. Slednji je v lanskem letu zaslužil kar 22 milijonov dolarjev in ima 30 milijonov sledilcev.

Seveda pa generacija Alfa drugače konzumira tudi medije. Televizije v realnem času skoraj ne spremljajo več, funkcijo časovnega zamika ter video na zahtevo so vzeli za svojo.  Zato ni presenetljiv podatek, da so otroci eni izmed najbolj rednih uporabnikov pretočnih vsebin na Netflixu, HBO GO ali Voyu.

Tehnološke spremembe se dogajajo ves čas in ekspresno hitro, močno pa vplivajo na vrednote, potrošnjo in navade prihajajočih generacij. Zato moramo biti vsi, ki delamo v komunikacijah, na njih pripravljeni in svoje delovanje temu prilagoditi. Ob odraščanju te generacije, se bomo učili prav vsi.

VIRI:

Deli:

Use ctrl + scroll to zoom the map

Map Data
Map data ©2018 Google
Map DataMap data ©2018 Google
Map data ©2018 Google

Kontakt

Kako vam lahko pomagamo?
Pišite nam!