Novice

  1. Domov
  2. Novice
  3. Začetek merjenja gledanosti z zamikom

Začetek merjenja gledanosti z zamikom

Maša Gregorič /

AGB Nielsen je oktobra začel meriti gledanje z zamikom. Po napovedih naj bi bila gledanost na račun tega višja za okrog 10 %, delež gledanja z zamikom pa je odvisna tudi od demografije. Programi, ki se največ previjajo, so filmi, serije in risanke, najmanj pa se previja športnih vsebin.

Dejstvo je, da se uporaba televizije spreminja. Ne gre več samo za gledanje programov v živo, temveč se uporabniki vse bolj poslužujejo tudi drugih, alternativnih načinov uporabe televizije, od katerih najbolj izstopa gledanje z zamikom.

Glede na članek, ki ga je (sicer že leta 2015) objavil MediaPost, ljudje, zajeti v raziskavo (16-74), več televizije gledajo z zamikom (53 %) kakor pa v živo (47 %). Odstotek TSV (time shift viewing) je še višji med mlajšimi gledalci – skupina 16-34 namreč pravi, da z zamikom gleda kar 61 % vsega gledanega TV programa. Od tistih, ki gledajo serije in nadaljevanke, jih kar 42 % take vsebine raje gleda z zamikom. Pomemben faktor, ki vpliva na priljubljenost gledanja z zamikom, je tudi preskakovanje oglasnih blokov. 37 % vprašanih meni, da je preskakovanje oglasov prednost gledanja z zamikom, če pa previjanje naprej (fast-forward) ni na voljo, pa to vidijo kot »frustracijo« (MediaPost).

Ker smo v Sloveniji med razvitejšimi trgi glede uporabe zamika, je AGB Nielsen na našem trgu to začel tudi meriti. O trendih sicer še težko govorimo, gotovo pa pričakujemo višjo gledanost, ki pa ni linearna za vse vsebine in TV postaje (nekatere vsebine in postaje se več gledajo z zamikom kot druge). Z vidika medijskega načrtovanja se spremeni predvsem način analize podatkov in napovedovanje, saj je po novem v raziskavi na voljo več vrst podatkov (gledanje v živo, zamik v istem dnevu, zamik v 7 dneh, konsolidirani podatki za skupno gledanost itd.), ki so na voljo ob različnih terminih kot do sedaj.

TSV je odvisen tudi od demografije – nekatere skupine gledajo več vsebin z zamikom kot druge:

  • Najbolj koristijo  otroci (4-14) in mlajši odrasli (25-34), vmesna skupina (15-24) pa vsebine z zamikom gleda zelo malo.
  • Po starostnih skupinah potem količina previjanja vsebin PADA.
  • S stopnjo izobrazbe količina gledanja z zamikom RASE.
  • V urbanih okoljih je previjanja VEČ (so bolj zaposleni in nimajo toliko časa za npr. gledanje informativnih oddaj točno ob 19h)
  • Največ previjanja je za do 2 dni nazaj
  • Zvrsti, ki se najbolj gledajo z zamikom: filmi (+ animirani), serije (+ animirane), razvedrilne oddaje, informativne oddaje
  • Kanali, ki se največ previjajo: OTO, Fox kanali (Fox, Fox Life, Fox Crime), Minimax, BRIO & KINO

Podatki so v programu na voljo od 1. 10. 2016.

Termin: 1. 10. - 31. 12. 2016 (oktober do december)
CS: 18-54

Deli:

Use ctrl + scroll to zoom the map

Map Data
Map data ©2018 Google
Map DataMap data ©2018 Google
Map data ©2018 Google

Kontakt

Kako vam lahko pomagamo?
Pišite nam!