Novice

  1. Domov
  2. Novice
  3. Verodostojnost vplivnežev skozi oči medijske agencije

Verodostojnost vplivnežev skozi oči medijske agencije

Nastja Breg /

Za medijsko agencijo vplivnostni marketing ni nič novega, le pasti, na katere mora biti pozorna, je vse več. V prispevku obravnavam, na kaj morata biti pozorni agencija in naročnik, kadar delata z vplivneži. Osredotočila sem se na Instagram kot njihov najbolj priljubljen kanal. Če vas zanima, kako izbrati pravega vplivneža, na katere pasti moramo biti pozorni, katera orodja lahko uporabimo in kako slediti rezultatom komunikacije, berite dalje.

Kdo so vplivneži?

V knjižni uspešnici »The trusted advisor« so avtorji razkrili, da je na prvem mestu »enačbe zaupanja« verodostojnost. Kdo vse je sploh lahko vplivnež na Instagramu? Nekdo, ki mu ljudje zaupajo. Nekdo, ki je verodostojen. Verodostojnost pa je pri novodobnih vplivnežih pogosto vprašljiva. Ne gre niti toliko za vsebinsko verodostojnost kot za to, kako so pridobili sledilce, kdo so, ali so komentarji pristni itd.

Instagram skoraj kot katalog izdelkov

Družbena omrežja so na plan potegnila nekatere čudovite lastnosti hedonizma, ob tem pa tudi naš ego in potrebo po samopotrjevanju, potrebo po sprejetju. Iz osnovne človeške potrebe po ugajanju se je razvila nova »branža« z željo po zaslužku. Žalosti me, da se Instagram feed počasi spreminja v katalog izdelkov, da to družbeno omrežje ne služi več sprostitvi in zabavi. Vplivneži zastopajo več znamk sočasno in to znotraj iste industrije, pri čemer se izgublja »verodostojnost«, izgublja se zaupanje v njihovo presojo. Dilema nastane, ko sledilci prenehajo zaupati svojemu mnenjskemu voditelju, zaradi katerega kupujejo izdelke, ki jih predstavlja. Zato je ključno, da agencija res izbere prave vplivneže.

Nekaj trikov »insta-karieristov«

Zelo priljubljena metoda pridobivanja sledilcev na začetku »instakariere« je mehanizem »sledi-odsledi« (»follow unfollow«). Instagram dovoli, da sledite 7 tisoč ljudem preko enega profila, tako da v tem primeru sledite samo tistim, ki sledijo tudi vam. Število sledilcev lahko povečate tudi z uporabo »botov«, ki so dejansko prazni profili, ki jih upravljajo centralizirani računalniški sistemi in vam lahko priskrbijo tako navidezne nove sledilce kot tudi všečke in komentarje. Sledilce lahko kupite po smešno nizkih cenah, vendar bodo sčasoma izginili. Takšna početja bo Instagram tudi kaznoval s slabšim prikazovanjem objav ali ukinitvijo profila. 

Najbrž ste na Instagramu že opazili podporne skupine, ki si pomagajo med seboj do boljših rezultatov objav. Do tega je prišlo, ko je pred dvema letoma Instagram spremenil algoritem in objave začel razvrščati po priljubljenosti, ne pa več kronološko. V praksi to pomeni, da več všečkov in komentarjev prejmete v prvih nekaj minutah, večja je verjetnost, da se boste pojavili na t.i. »news feedu«, kot tudi na strani za raziskovanje (»explore page«). Skupine za podporo sledijo zelo strogim pravilom glede časa in načina vključevanja aktivacije – običajno je objave treba komentirati in všečkati v prvih petih minutah od objave, komentarji pa morajo imeti najmanj 5 besed in se ne smejo ponavljati. Vsi si želijo hitrega in lahkega zaslužka; tistih, ki so avtentični in s tem privabijo kakovostno občinstvo, pa je zelo malo. Ti bodo tudi zelo previdni, s katerimi blagovnimi znamkami sodelujejo, še posebej pa kako pogosto to počnejo.

Raziskave namreč kažejo, da se s preveč sponzoriranimi vsebinami sledilci dejansko oddaljujejo od vplivneža in mu manj zaupajo, ker ga dojemajo kot oglaševalca. Instagram izvaja Shadow Ban za vse, ki kršijo pravila (uporaba botov, uporaba hashtagov, ki so bili ukinjeni oz.so bili označeni kot neprimerne, pogosta uporaba istih hashtagov, nepravilna uporaba podpornih skupin) - omrežje ne prikazuje uporabnikove fotografije pod hashtagi, ki jih je uporabil za to objavo.

Kako odkrijemo, kdo manipulira z metrikami?

Da je naše delo še malce bolj »oteženo« so vplivneži za sodelovanje z željeno blagovno znamko pripravljeni prikazati potencial z manipuliranjem številk. Da se elegantno izognemo takšnim profilom je na voljo vrsto orodij, s katerimi si agencije lahko pomagamo pri prepoznavi »fake profilov«, pri raziskovanju demografije občinstva / sledilcev vplivneža, ugotovimo lahko število realnih sledilcev in število »kupljenih« sledilcev ter všečkov. Uporabljamo tudi različne platforme, znotraj katerih sklenemo sodelovanje z vplivneži ter znotraj le teh beležimo njihove aktivnosti – objave in Storye, ki jih opravljajo za naše naročnike.

Preizkusili smo vrsto orodij, med njimi Influee.co ko pride do sodelovanja z vplivnežem, IG Audit za hitro preverjanje Instagram profila, HypeAuditor za preverjanje vključenosti v podporne skupine, ki si medsebojno pomagajo pri generiranju všečkov in sledilcev in druge.

 

Ker tovrstnih manipulacij ni malo, smo uvedli več smernic, kako izmeriti učinek vplivnostnega marketinga. Mednje sodijo tudi:

  • ZAVEDANJE – ogledi (impressions)
  • VPLETENOST – komentarji, deljenje itd.
  • RAST BAZE – večanje števila sledilcev, naročnikov itd.
  • SPLETNI OBISK – obisk in statistika obiska spletne strani
  • PRODAJA – prodaja izdelkov ali storitev (sledenje s posebno kodo – PODEZJU30)
  • UGC – vsebina kreirana s strani uporabnikov 

Primer dobrega in slabega profila na Instagramu

Malo za šalo, malo za res - nekdanja mis Hawaiaan Tropic in Playboyevo dekle Ines Juranovič se danes preživlja kot "travel in lifestyle blogerka" in ima na Instagramu več kot 111 tisoč sledilcev, pri čemer IG Audit kaže, da jih je le okrog 45 odstotkov pravih. Na drugi strani pohodnica Sandra deluje veliko bolj „vplivnostno“ na svoje sledilce:

Svetovni zvezdniki niso vedno najboljši vzor

Pri celebrity endorsementu slavni običajno niso strokovnjaki na področju blagovne znamke.

Med svetovnimi zvezdniki, ki imajo največ lažnih sledilcev, so sodeč po izračunih IG Audita TV-voditeljica Ellen DeGeneres, korejska skupina BTS, sestre Kardashian, Taylor Swift, Ariana Grande in Miley Cyrus, pa tudi italijanska zvezdnica Chiara Ferragni, ena od začetnic modnega bloganja in ena prvih modnih vplivnic.

Ob dobrih številkah je pomembna predvsem vsebina in doslednost

Najbolj »vroče« teme na Instagramu so življenjski slog, potovanja, moda in hrana. Če se nekdo v objavah posveča modi in nastopa kot fotomodel, potem ima tudi sledilce, ki jih to zanima. Težko bo nenadoma zamenjal vsebino in predstavljal potovanja in destinacije. Svetujemo vam, da sodelujete s tistimi vplivneži, ki objavljajo to, s čimer se ukvarjate, in s takimi, ki jih zanimate vi in vaši izdelki/storitve, ne le hiter zaslužek.

Predlagamo, da opazujete naraščanja sledilcev in objav skozi čas pri določenem vplivnežu in ste pozorni na:

  • Konsistente objave
  • Vpogled v demografijo in kredibilnost sledilcev
  • Eksponentna rast sledilcev

Ustvarjanje bližine in zaupanja je ključno

Najpogostejša napaka pri gradnji in ustvarjanju zaupanja je pomanjkanje bližine. Način, kako to počnemo pove največ o nas samih in naši sposobnosti razumevanja naročnika na eni strani in mnenjskega voditelja na drugi strani. Ravno zato je človeški element tisti, ki naredi razliko. Dobre fotografije so super dodatek, vendar je kombinacija s pristnim profilom in resničnim življenjem tisto, kar današji sledilci pogrešajo.

Kaj pa je bližina v poslovnem svetu? Gre za bližino, vezano na poslovne teme, izražanje osebne odkritosti, pripravljenosti premikati meje mogočega, zavzetosti in pri tem ohranjati medsebojno spoštovanje in odnos. Zato je za skrbno raziskanim profilom vplivneža ogromno ročnega dela, preverjanja z orodji, obenem pa ustvarjanja bližine in medsebojnega zaupanja.

Zaupanje med vplivnežem in občinstvom tisto, kar vplivnežem daje moč vplivanja, naročniki pa lahko to izkoristijo za ustvarjanje bližine do svojih kupcev. Zato je agencijski posel tako dinamičen in zanimiv, kjer je potrebna skupna vizija vplivneža in blagovne znamke, ob tem pa ne smemo pozabiti na medsebojno zaupanje za doseganje ciljev, ki jih postavljamo v osprednje. Kot sooblikovalci komunikacije smo agencije in naročniki odgovorni tudi za to, kakšne vrednosti želimo prenesti na mlajše generacije.

 

Viri:

David H. Maister (2004): Practice What You Preach: What Managers Must Do to Create a High Achievement Culture.

David H. Maister (2001): The Trusted Advisor.

Rubrika Mmarketing, Dženeta Schitton (2019): Pasti vplivnostnega marketinga in kako se jim izogniti

Rubrika Mmarketing, Dženeta Schitton (2019): Umetnost vplivanja: nas bolj zanima vsebina ali podoba?

 

 

Deli:

Use ctrl + scroll to zoom the map

Map Data
Map data ©2018 Google
Map DataMap data ©2018 Google
Map data ©2018 Google

Kontakt

Kako vam lahko pomagamo?
Pišite nam!