Novice

  1. Domov
  2. Novice
  3. Trendi v uporabi družbenih omrežij

Trendi v uporabi družbenih omrežij

Maša Šolinc /

Kaj vse se je dogajalo na digitalnih kanalih v letu 2020 razen tega, da smo porabili več bilijonov dolarjev za spletne nakupe?

Mednarodna kreativna agencija We are social je tudi letos objavila tradicionalno letno poročilo o tem, kako ljudje po svetu uporabljajo internet, družbena omrežja, mobilne naprave in spletne trgovine, tokrat poimenovano »Digital 2021«.

Za začetek poglejmo nekaj splošnih številk po svetu ob začetku leta 2021. Na Zemlji je nekje okoli 7,83 milijard ljudi, 66 % (5,22 milijard) jih uporablja mobilne telefone kar predstavlja 1,8 % rast v zadnjih 12 mesecih. Internet medtem uporablja 4,66 miljard ljudi kar je 7,3 % zvišanje glede na lansko leto. Ena bolj zanimivih statistik navaja, da naj bi povprečni internetni uporabnik na spletu v povprečju preživel kar 7 ur na dan ali skoraj 2 dneva v tednu. Če v povprečju na dan prespimo 8 ur, na spletu preživimo skoraj enak delež časa kot ga porabimo za spanje.

Družbena omrežja uporablja 53 % vseh prebivalcev

Družbena omrežja imajo po svetu že 4,2 milijarde uporabnikov, zabeležena rast v zadnjem letu je najvišja do sedaj – 13 %. Tipični uporabnik na družbenih omrežjih preživi približno 2 uri in 25 minut, kar nanese na skoraj 1 dan v tednu. Ta čas seveda precej variira po državah, na Filipinih je kar 4 ure in 15 minut, na Japonskem pa le 51 minut.

Več kot 98 % vseh uporabnikov družbenih omrežij spremlja vsaj 2 različni omrežji. Tako se uporabniki med seboj velikokrat tudi prekrivajo - na primer 85% uporabnikov Tik Toka uporablja tudi Facebook in 95 % uporabnikov Instagrama uporablja tudi Youtube. Ta vpogled lahko koristi tudi različnim blagovnim znamkam pri odločitvi, ali razpršiti komunikacijo na več ali manj platform.

Mobilne naprave še bolj v porastu

Podatek, da so mobilne naprave postale naš prvi ekran seveda ni presenetljiv. Povprečen uporabnik interneta naj bi tako za uporabo interneta na mobilnih napravah dnevno porabil 3 ure in 39 minut kar je 15 minut več kot posveti gledanju televizije v živo. Čeprav mobilni telefoni zavzemajo že 53 % dnevne uporabe spleta, ostale naprave še vedno krojijo naša življenja, saj 2/3 uporabnikov trdi, da še vedno uporabljajo računalnik za dostop do spleta. 

Razlogi za uporabo spleta

Kot glavni razlog za uporabo spleta več kot 75 % uporabnikov navaja iskanje informacij, v poročilu pa na tem mestu opozarjajo na spreminjajoč način iskanja le teh. Tradicionalni iskalniki so še vedno pomembni, vendar pa naj bi večina uporabljala še druge platforme. Skoraj polovica vseh uporabnikov tako pri iskanju informacij o izdekih ali storitvah preveri družabna omrežja, predvsem je to značilno za generacijo Z. Vse pomembnejše je tudi glasovno iskanje, saj naj bi 45 % globalnih uporabnikov spleta ta način uporabilo v zadnjem mesecu. Kar tretjina pa naj bi uporabljala orodja za prepoznavanje slik kot na primer Pinterest Lens in Google Lens, ki sta predvsem popularna med uporabniki v Latinski Ameriki in JV Aziji.

Demografija uporabnikov

Poročilo izpostavi tudi boljši vpogled v demografijo uporabnikov, ki lahko ponudi nove ideje in načine targetiranja. Presenečata predvsem podatka, da Baby boom generacija v zelo podobni meri nakupuje v spletnih trgovinah kot generaciji Z in Y in da so ženske v starosti med 55 in 64 let bolj naklonjene spletnemu nakupovanju kot moški, stari med 16 in 24 let. Na nekaterih družbenih omrežjih so starejši posamezniki skupina z najbolj rastočim trendom. Na Facebooku se je v zadnjem letu število uporabnikov starih več kot 65 let povečalo za 25 %. Ciljna skupina nad 60 let je tudi najhitreje rastoča ciljna skupina na Snapchatu.

Spletne trgovine

Ni presenetljivo, da so najbolj uspešne zgodbe lanskega leta predvsem povezane z rastjo uporabe spletnih trgovin. Na globalni ravni kar 77 % vseh uporabnikov starih med 16 in 64 let pravi, da opravi nakup vsaj enkrat mesečno. Kategorija moda in lepota zajema največji del kolača spletne prodaje potrošnikom, in sicer 665 milijard ameriških dolarjev. Najvišjo rast prodaje - 41% - pa je zabeležila kategorija hrana in osebni pripomočki.

Čeprav gre za skupne podatke večine držav pa ni dvoma, da lahko na 299 straneh predvidimo mnoge trende, ki se v letošnjem letu obetajo tudi v Sloveniji in jih uspešno uporabimo v tržnem komuniciranju.

 

Vir: https://wearesocial.com/digital-2021
Deli:

Use ctrl + scroll to zoom the map

Map Data
Map data ©2018 Google
Map DataMap data ©2018 Google
Map data ©2018 Google

Kontakt

Kako vam lahko pomagamo?
Pišite nam!