Novice

  1. Domov
  2. Novice
  3. Na kaj moramo biti pozorni pri prodaji in kampanjah v času božičnih praznikov?

Na kaj moramo biti pozorni pri prodaji in kampanjah v času božičnih praznikov?

Nastja Breg /

Morda ste opazili, da so se pričele pojavljati prve dekoracije v trgovinah ali pa ste med spletno pošto prejeli ponudbo vaše priljubljene spletne trgovine? Če prodajate izdelke na spletu, boste vedeli, kako pomembno je razumeti trende v vašem podjetju. Eden največjih sezonskih trendov v katerem koli poslovnem letu je božič.

Glede na Deloitte poročilo (nov, 2017) iz lanskega leta opazimo, da je večina božičnih nakupov opravljena v novembru oziroma v pričetku decembra. Potrošniki večino idej za nakupe naberejo v fizičnih trgovinah, kjer tudi v največji meri nakupujejo (72%). V prazničnih dneh bi kar polovica potrošnikov plačala 7€ v povprečju za poštnino kot zagotovilo, da bo njihov paket prišel pravočasno, če ga naročijo preko spleta. Največja prednost spletnega nakupovanja je dostava na dom in možnost prebiranja komentarjev drugih strank, ki so izdelek kupile in izrazile svoje mnenje. Še zmeraj ostajajo najbolj priljubljene spletne platforme za naročanje Amazon, Zalando, Coolblue, tretjina potrošnikov pa opravi nakupe kar direktno na spletni strani blagovnih znamk (Nike, Lego, Nespresso).

Trend nakupovanja preko spleta je potrebno izkoristiti v predpraznični mrzlici, saj se spletni potrošniki lahko hitro premaknejo iz ene spletne trgovine v drugo. Da bi uspeli v spletni prodaji morate pričeti vlagati v svojo digitalno strategijo že danes.

Analizirajte pretekle akcije

Prvi korak je analizirati pretekle kampanje, torej kaj se je v vaši spletni trgovini dogajalo v preteklih letih. Hitro lahko ugotovite, kateri so bili najbolj prodajani izdelki in katere dneve je bil promet najboljši. Z analizo teh podatkov si lahko olajšate pripravo spletne strategije za tekoče leto, saj vam povedo, kaj je delovalo in kaj lahko izboljšate. S storitvijo Google Analytics lahko odgovorite na nekaj od teh vprašanj in še več:

  • Kdaj je imela moja spletna stran največ prometa?
  • Kdaj je bilo narejenih največ konverzij (prodanih artiklov) v e-trgovini?
  • Katere produktne strani kažejo na največ prometa?
  • Kateri izdelki sploh niso obiskani in prodajani v moji e-trgovini?

Enostavno se prijavite se v Google Analytics in pojdite v Acquisitions > All Traffic > Channels. Tukaj preverite stopnjo konverzije vašega spletnega mesta od npr. 1. oktobra 2017 do npr. konca februarja leta 2018. 

Za zgornji primer spletnega mesta je razvidno, kako se stopnja konverzije poveča v novembru in decembru, pri čemer je poudarek na nekaj ključnih datumih nakupovanja. Naslednji korak je uporabiti te podatke v svojih oglaševalskih akcijah. V tem obdobju lahko prepoznate tudi najbolj obiskane pristajalne strani na svojem spletnem mestu in si ogledate, katere izmed njih so v preteklih letih generirale največ konverzij. Ti podatki vam lahko pomagajo ugotoviti, katere izdelke oglašujete na domači strani vašega spletnega mesta. Prav tako boste ugotovili, kdaj je najboljši čas za promocijske aktivnosti, ki bodo imele za posledico največ konverzij.

Priprava vaše spletne strani za božično prodajo

Eden od najpomembnejših elementov božične strategije za spletno prodajo je vaša spletna stran. Tukaj je nekaj primerov uporabe SEO, iskalnega marketinga (Search), e-marketinga in družabnih omrežij, da maksimalno izkoristite počitniško obdobje.

Da bi pritegnili spletne nakupovalce, mora biti vaše spletno mesto o­­­sredotočeno na božič. To vam omogoča, da se spletno mesto dobro uvrsti v rezultate iskanj za poizvedbe/ključne besede, ki so povezane z božično tematiko. Mnogi britanski trgovci so že prilagodili svoje spletne strani in jih praznično »opremili«, primer npr. The Range in John Lewis.

Tako potrošnikom omogočimo, da lažje in hitreje najdejo, kar jih zanima, trgovcem pa omogoči boljše rangiranje njihove spletne strani. Iskanja, izvedena v zimskih mesecih se v veliki meri razlikujejo od poletnih, zato je analiza ključnih besed izjemno pomembna. Npr. če ste iskali obleko v juniju, so se ključne besede navezovale na poletne počitnice, plažo, poletna oblačila. V oktobru pa se iskanje za »obleko« veliko bolj nanaša na najdaljšo noč v letu. Vidimo lahko, da se trgovci tega močno zavedajo in že uporabljajo to strategijo:

Odvisno od narave dela vašega podjetja ima sezonski SEO pomembno vlogo pri razvrščanju zadetkov. Potrebno je paziti, da uporabljate pravilne ključne besede, ki bodo uporabnika preusmerile na relevantno spletno mesto. Obstajajo različna orodja, ki vam pri tem pomagajo – Google Keyword Planner, Ubersuggest, KW Finder, SEMrush in druga. Po izbiri ključnih besed jih je potrebno še pravilno uporabiti na ustreznih podstraneh.

Optimizacija strani za mobilno uporabo je nuja, saj potrošniki brskajo po spletu bolj kot kadarkoli prej. V poročilu za eMarketer (junij, 2017) so napovedali, da bo več kot 60% spletnih nakupov v Združenem Kraljestvu opravljenih preko mobilnih telefonov. Vaša spletna trgovina mora delovati na vseh napravah!

Priprava PRAZNIČNE marketinške strategije

Do sedaj smo uredili »osnovno higieno« za uspešno e-commerce kampanjo. Izvedli smo lastno raziskavo, optimizirali stran za mobilno uporabo, izbrali prave ključne besede, analizirali SEO spletne strani in čas bi bil, da pripeljemo uporabnike na stran! Pripravili smo nekaj nasvetov, kako se lotiti »prazničnega« komuniciranja preko spleta z vašimi potencialnimi kupci:

1. E-mail marketing

Email marketing je zelo učinkovit način obveščanja strank o vaših prazničnih promocijah. Uporabite ga predvsem za generiranje prometa na strani, tako da uporabnike pripeljete v spletno trgovino ali jim predstavite direktno praznično ponudbo, ki jo lahko že npr. odločijo v košarico in jih omogočite krajšo nakupno pot. Najprej počistite svojo »bazo« uporabnikov, kar ste zagotovo že morali storiti zaradi uvedbe GDPR-ja. Recimo, da vsi vaši kontakti soglašajo s pošiljanjem promocijskih sporočil in vedo, kdo hrani in obdeluje podatke in kakšni so pogoji in možnosti »unsubscribe« izbire. Sporočila personalizirajte že v nagovoru in v zadevi! Prav tako personalizirate sporočila glede na zgodovino nakupov. Torej ponudite tudi letos nekomu božični pulover in mu ob tem pokažite, da veste, kaj počnete na spletu in da poznate svoje kupce. Segmentirajte uporabnike glede na geo-lokacijo in jih pripeljite v najbližjo trgovino!

Kar je skorajda najpomembneje je, da pošljete »follow up« emaile tistim, ki so izdelke pustili v svoji košarici in se (še) niso odločili za nakup. Ta korak je odločilnega pomena za povečanje prodaje vaše spletne trgovine, pri čemer si pomagajte z Google Analitiko in ugotovite, kje in zakaj se kupci ustavijo v spletnem nakupovanju. V povprečju se skoraj 70% izdelkov iz košarice ne pojavi na seznamu opravljenih nakupov. Razlogov za to je lahko več (preveč podatkov se zahteva od uporabnika, zapletena registracija, visoki stroški poštnine, »review page« pred »payment page«, ni možnosti opravljanja »varnih nakupov« npr. preko PayPal-a, ipd). Tisti, ki na dnevni ravni obveščate svoje uporabnike o novostih, pa morate paziti na »real-time deals«. Pametno je seveda tudi vedeti, kdaj so vaši uporabniki najbolj dovzetni za odpiranje sporočil (dan v tednu in ura) in si tako povečati »open rate«. Pri vsebini sporočila pazite, da ustvarite »nujnost« in pritegnete k nakupu že prej! Npr. največji popusti so lahko dejansko najbolj efektivni v obdobju pred prazniki. Tako si zagotovite prodajo že pred nakupovalno mrzlico, uporabnikom pa omogočite brezskrbne praznike. 

2. Spletna družbena omrežja

Vaše objave na spletnih družbenih omrežjih v času božiča naj bodo praznične, dovoljen je blišč, ustvarite čarobno izkušnjo, naj manjka le še vonj po cimetu. Upoštevajte svoje cilje pri ustvarjanju vašega načrta in uporabite mešanico različnih objav, ki so ciljno usmerjene. Uporabite več engagement akcij, kjer se uporabniki interaktivno povežejo s kampanjo. Razmislite o ponudbi nekaterih promocijskih kod, kot so brezplačna dostava ali brezplačno darilo za spodbujanje prodaje. Gradite odnos s potencialnimi in obstoječimi kupci z gradnjo zvestobe. Razmislite, kako lahko uporabite Facebook, Twitter in YouTube za najboljši učinek, za navdih preverite, kaj so storili vaši konkurenti in kaj je dobro delovalo zanje. Učite se iz napak drugih.

Eden izmed dobrih »trikov«, kako ustvariti večji doseg in zavedanje pri uporabnikih je, da jih vzpodbudimo, da se vključijo v našo komunikacijo in s tem pridobijo »bonus« v e-trgovini:

3. Posebni projekti na direktnih medijih

Božični čas je obenem priložnost, ko kreativnost ne pozna meja in velikokrat nam lahko ravno izbrani mediji pomagajo pri tem. Z npr. Dotmetricsom ali s pomočjo TGI-ja lahko ugotovimo, na katerih medijih se naša ciljna skupina v največji meri zadržuje. Tako izberemo ustrezne medije in rubrike, kjer želimo projekt izpostaviti. To lahko naredimo s klasičnim oglaševanjem, vsebinskimi projekti, bodisi PRji, kjer članek pripravite sami oz. s pomočjo agencije ali se odločite za »advertorial«, kjer članek pripravi medij ob pomoči vaših izhodišč. Tukaj je potrebno opazovati več metrik, med njimi branj članka, klike na npr. hiperlinke besed znotraj vsebine, čas odboja na strani, čas branja ipd. Na večjo pozornost lahko opozorite s posebnimi projekti ali nagradne igre, ki so načeloma malo večji finančni zalogaj, vendar odlično delujejo, saj medij v tem primeri poskrbi za večji doseg, npr. branost, izpostavljenost, obiskanost, klikanost. Blagovne znamke se zanje načeloma odločajo, ko želijo vzbuditi večjo pozornost. V poplavi pasic je zaželjeno uporabiti oglase, ki izstopajo, v katere se lahko uporabniki interaktivno vključijo. Pri tem pa moramo paziti, da so spletne vsebine prilagojene za spletno oglaševanje (predvsem video). 

4. Sezonski Google Search

S pomočjo Google Adwordsa si lahko zagotovite širok doseg uporabnikov, ki bo videlo vaše oglase. Na tej točki je potrebno oglaševanje sezonsko prilagoditi, kot smo to storili že za SEO (za spletno stran). Ustvarite sezonske akcije in pri oglasih uporabljajte ključne besede iz svoje spletne strani, ki so povezane s prazniki. Najbolje, da generične ključne besede čimprej zakupite (za iskalno oglaševanje), sicer jih bodo drugi. Vaše sezonske ciljne strani morajo biti že optimizirane za ustrezne iskalne izraze za SEO. Spodnji primer prikazuje, kako trgovec pametno uporablja sezonske Search oglase, saj je oglas napisan optimalno za ključne besede, ki jih uporabljajo uporabniki pri iskanju:

Po kliku na oglas je nujna preusmeritev na relevantno pristajalno mesto, povezano z vsebino in ne npr. na domačo stran:

Kupci vedo, da jih kupovanje na spletu prikrajša za dolge čakalne vrste, ledeno-mrzle temperature, za kar nekaj ur časa, ki bi ga lahko namenili za druženje, na primer. Vendar pa s tem sprejmejo kompromis tveganja, saj izdelkov ne morejo preizkusiti, preden se odločijo za spletni nakup. Zakaj jim torej ne bi ponudili najboljše iz on-line in off-line sveta za letošnje praznike? Nič ne bo bolj povečalo prodaje kot brezplačno in-store vračilo, če uporabnikov izdelek ne prepriča. 

Ste pripravljeni na božične praznike?

Zgoraj navedeni primeri so le nekateri izmed načinov, kako lahko svojo spletno trgovino pripravite na prihajajoče se praznike. Izdelajte svoj marketinški plan in povečajte povpraševanje po spletnih spletnih nakupih. Če pa želite, da to delo namesto vas opravimo mi, pristavite čaj, udobno se zleknite v svoj naslonjač in nam pišite na info@pristopmedia.si.

Deli:

Use ctrl + scroll to zoom the map

Map Data
Map data ©2018 Google
Map DataMap data ©2018 Google
Map data ©2018 Google

Kontakt

Kako vam lahko pomagamo?
Pišite nam!