Novice

  1. Domov
  2. Novice
  3. Marketinški trendi v 2021 usmerjeni v vrednote uporabnika

Marketinški trendi v 2021 usmerjeni v vrednote uporabnika

Nastja Breg /

V letošnjem turbolentnem letu so blagovne znamke bolj ali manj uspešno pivotirale med ustvarjanjem zaupanja s potrošniki in lojalnostjo, ki postajata vedno bolj prepleteni. Vzpostavljeno zaupanje se je v obdobju množičnega porasta porabe interneta učinkovito odražalo pri vseh, ki so pripravili agilno marketinško strategijo in vpletli uporabnike v komunikacijo z blagovno znamko.

Deloittova tržna raziskava trendov v 2021 napoveduje še bolj agilno digitalno preobrazbo blagovnih znamk, ki se osredotočajo na potrebe in vrednote potrošnika. Prihaja obdobje, ko demografski in osnovni parametri za klasifikacijo podatkov o uporabnikih ne bodo več dovolj. Izsledki raziskave kažejo, da se kar 4 od 5 oseb strinja, da so se blagovne znamke pravočasno odzvale na pandemijo, 1 od 5 oseb pa se strinja, da tovrstni odzivi vodijo do grajenja zaupanja in zvestobe do blagovne znamke.

Tako sodijo med pomembnejše trende v novem letu tudi vrednote podjetja. To pomeni, če smo še lani nakupovali oblačila z najhitrejšo dostavo, bomo vse bolj upoštevali še etični vidik priprave in odpošiljanja le te. Izjemno pomemben temelj, ki ga mnoga podjetja gradijo leta je zaupanje in ker so uporabniki vse bolj zahtevni, si želijo, da »kar je obljubljeno, je tudi dostavljeno«. In to je problematika sodobnih spletnih nakupov. Vse bolj bodo v ospredju pregledna in jasna sporočila, personalizirani nagovori ob pravem času z jasno komunikacijo.

Tudi prodaja bo doživela poslovno transformacijo. V ospredju bodo poslovni modeli, ki odražajo konkurenčno prednost izdelka ali storitve. Tako bodo npr. mala in srednje velika podjetja, ki želijo vključiti trajnostne vidike poslovanja v korporativne strategije in poslovne modele, s strateško transformacijo dosegla višjo dodano in konkurenčno prednost pri pozicioniranju končnih produktov in storitev na trgu. Če pogledamo podrobneje spletno prodajo po novembrskih podatkih SURS-a beležimo 87% uporabnikov interneta, starih med 16-74 let, kar je za 5% več kot lani. Vsaj en spletni nakup je v zadnjih 12 mesecih opravilo 63% oseb med 16-74 let (v 2019 56%). 25% vseh spletnih nakupov je bilo opravljenih za oblačila in čevlje, 13% za audio-video opremo in 11% za zdravila in prehranska dopolnila. K temu je seveda močno pripomogla tudi Covid-19 pandemija, ki bo kot kaže, imela velik vpliv na spletno nakupovanje tudi prihodnje leto.

Tudi po podatkih IAB Poročila o trendih v digitalnem marketingu opozarjajo na pomembnost distribucije in pomik proti PUSH strategiji. Ob vse večji konzumaciji informacij in upada organskega obiska se soočamo z izzivom »zero click search«, ko so informacije v iskalnikih hitro razvidne, izpostavljene in dosegljive vsem uporabnikom. Tako se namreč kar polovica iskanj ne zaključi s klikom na rezultat in zato je pomembno, da so ob organskih zadetkih prisotni tudi plačljivi.

Najpogostejši slovenski organski zadetki v letošnjem letu so Dirka po Franciji, Dirka po Španiji, Ameriške predsedniške volitve, Koronavirus, Oblak 365 ipd., svetovne pa si lahko ogledate v videu »Year in Search 2020«:

IAB Europe je napovedal, da bo trg evropskega digitalnega audio oglaševanja do leta 2023 dosegel 1,5 milijarde evrov. S tem namenom so pripravili vodič, do katerega lahko dostopamo TUKAJ. Vsebuje dogovorjene definicije digitalne audio komunikacije, pregled evropskega trga, najboljše prakse oglasnih kampanj in pregled oglasnih formatov. Pri tem pa nam ne manjka izzivov glede merjenja učinkovitosti digitalnega audio oglaševanja.

Pomembnosti izboljšanja kakovosti komunikacije z uporabniki se zaveda tudi Facebook. Ameriški gigant je v novembru z nakupom Kustomerja postavil nov mejnik v avtomatizaciji upravljanja različnih komunikacijskih kanalov. Tako bomo lahko sčasoma vse pogovore z uporabniki vodili in spremljali na enem mestu. Med pandemijo je namreč veliko podjetij komuniciralo s svojimi strankami preko različnih komunikacijskih platform, kar je bilo precej zamudno.

Letošnje digitalno leto pa ne podpirajo le visoke številke uporabe interneta, opazimo visok porast tehnoloških podjetij - zemljevid Marketing Technology Landscape 2020 znova naznanja visoko, za kar 13,6% rast napram lani. Skupno štejemo že več kot 8,000 Martech rešitev in 5.233% rast tehnološke krajine od leta 2011.

Navkljub ukrepom gibanja, bo imelo statično oglaševanje z dinamičnimi digitalnimi formati v 2021 močan vpliv, saj DOOH oglaševanje ohranja pomembno vlogo pri izražanju zavedanja, sočutja in podpore blagovnih znamk širši javnosti. Prednost je vsekakor v programatični avtomatizaciji, ki servira multiple oglase raznolikim ciljnim skupinam, v različnih časovnih obdobjih dneva. Oglaševalci imajo tako večjo kontrolo, kot kadarkoli prej, izbrati v realnem času, popolno lokacijo, velikost zaslona in čas v katerem bodo oglaševali, da bi dosegli svojo ciljno skupino. Na trdoživost zunanjega oglaševanja je opozorila tudi Helen Mussard, marketinška in strateška direktorica IAB Europe, ki je izpostavila dejstvo, da je skoraj 1/3 agencij mnenja, da bo DOOH oglaševanje, ključni gonilnik rasti investicij v programatično oglaševanje v letu 2021.

Viri:

Deli:

Use ctrl + scroll to zoom the map

Map Data
Map data ©2018 Google
Map DataMap data ©2018 Google
Map data ©2018 Google

Kontakt

Kako vam lahko pomagamo?
Pišite nam!