Novice

  1. Domov
  2. Novice
  3. DOOH – Prihodnost v zunanjem oglaševanju

DOOH – Prihodnost v zunanjem oglaševanju

Polona Selan /

Ob besedi digitalno zunanje oglaševanje najprej pomislim na nepregledno število zaslonov na newyorškem Time Squaru ali Piccadilly Circusu v Londonu. Ni dolgo tega, ko smo te svetleče zaslone občudovali od daleč in smo ugibali, kdaj bo digitalizacija v zunanjem oglaševanju tudi v Sloveniji postala tako razširjena.

Zadnja leta imajo oglaševalci tudi pri nas vedno več možnosti za oglaševanje na digitalnih zaslonih. Celostranski digitalni zasloni so trikrat bolj učinkoviti od statičnih zaslonov, če pa dinamiki dodamo še WiFi in umetno inteligenco, je ta večkratnik krat osem. Ugotovili so tudi, da si mimoidoči digitaliziran zaslon zapomnijo dvakrat bolj intenzivno od statičnega zaslona.

Zunanje oglaševanje, kot ena najstarejših oblik oglaševanja in tudi na našem tržišču že leta ohranja stabilnost v oglaševalskih investicijah in delež 4%.  Enako velja tudi za globalni trg, kjer vzdržuje 6,7% delež.

Vir: Mediana IBO

Digitalizacija v zunanjem oglaševanju z vidika oglaševalskega okolja pomeni velik preskok in najverjetneje bo to spodbudilo oglaševalce, da svoje investicije v zunanje oglaševanje povečajo. Po napovedi WARC-a se bodo investicije v DOOH povečevale za dobrih 10 % letno. Predvideva se, da bodo Investicije v digitalne zaslone leta 2020 prehitele investicije v klasično zunanje oglaševanje. V 2018 je bil delež digitalnih zaslonov v celotnem OOH že 27,3%, pravijo na WARC-u. Pri nas se infrastruktura šele razvija, vendar so tudi naši ponudniki OOH optimistični. Vsi načrtujejo širitev DOOH površin in vlaganje v nove tehnologije.

V EU po podatkih IAB Europe prihodki iz naslova digitalnih zaslonov eksponentno rastejo, investicije v tradicionalne zunanje površine pa so stabilne.

Vir: IAB Europe, Group M, PWC

Na domačem trgu imamo vsako leto več možnosti zakupa digitalnih zaslonov. Od digitalnih zaslonov v notranjosti avtobusov v Ljubljani in Mariboru, zaslonov v poslovalnicah Pošte Slovenije, v lekarnah, trgovskih centrih, nove zaslone so namestili tudi na najbolj frekventnih bencinskih servisih Petrol v Ljubljani, poleg teh pa je tam še možnost oglaševanja na LCD zaslonih v notranjosti servisov. Potem imamo zunanje velikane in najnovejšo pridobitev – digitalne zaslone v središču prestolnice. Oglaševalci imajo možnost izkoristiti nove tehnologije, ki omogoča vse večjo interakcijo s potrošniki.

Trenutno je pri nas največja novost digitalna mreža, ki jo od leta 2018 ponuja Europlakat in je locirana v centru Ljubljane. Nahaja se na Slovenski cesti in so jo v 2019 razširili še v staro mestno jedro. Objekti predstavljajo najnovejše digitalne tehnologije z LCD UHD paneli. Imajo integriran senzor svetilnosti, ki 24/7 nadzoruje tudi ambientalno svetlobo in v skladu s tem nadzoruje optimalno svetilnost panelov. Zaenkrat zvoka ne podpirajo. Na Europlakatu pravijo, da so z uvedbo digitalnih zaslonov našim oglaševalcem omogočili nove možnosti izražanja pri oglaševanju. Glede na dosedanje izkušnje je digitalizacija logična posledica tehnološkega razvoja, ki je posodobila tudi tradicionalni medij, kot je OOH.

Velika prednost novih zaslonov je povezljivost s HTML5, ki predstavlja vrhunec in omogoča oglaševalcu, da sam upravlja s kampanjo v realnem času, vsaka sprememba, ki jo naredi administrator, pa je na zaslonu takoj vidna. Do sedaj so na Europlakatu na tej platformi realizirali tri take kampanje, od tega je bila ena hišna, ki je napovedovala vreme in točen čas.

Foto: Europlakat

Zanimivo interaktivno kampanjo je pripravil tudi Mercator, znan stand up komik Gašper Bergant je vabil mimoidoče, da pristopijo in si priigrajo brezplačni prigrizek, ki ga dobijo tako, da v nekaj minutah pridejo do najbližjega marketa Mercator in tam dobijo gratis prigrizek. 

Najstarejši ponudnik oglaševanja na slovenskem trgu je podjetje TS media s svojo mrežo zunanjih digitalnih zaslonov, ki so jo pred kratkem razširili s 15 na 23 zaslonov. Poleg enajstih lokacij v Ljubljani imajo lokacije še v Mariboru, Celju, Murski Soboti in najnovejše v Kopru in ponujajo nacionalno pokritost. Ponujajo različne možnosti zakupa, od najema celostranskega zaslona do sponzorstva prometa ali ure. Vsako leto v živo prenašajo Ljubljanski maraton, v živo so na zaslonih predvajali tudi koncert Big foot mame. Ponujajo tudi možnost časovnega zakupa, na primer v določenem delu dneva so predvajali recepte jedi, ki so primerni za uživanje v določenem delu dneva. V drugi polovici 2020 bodo svojo mrežo širili še naprej, v Ljubljani bodo zamenjali obstoječo zaslonsko opremo ter tudi postavljali nove na najbolj frekventnih lokacijah po vsej državi. Ponujajo tudi zakup 211 zaslonov v lekarnah po celi državi.

Foto: TS media

Pa pokukajmo še v tujino, kjer je prav tako nastalo nekaj zelo zanimivih DOOH projektov.

Norveška: Norwegian, kampanja The world has never been closer. Šlo je za interaktivni digitalni zaslon na železniški postaji v Oslu, v zaslon je bila implementirana kamera, ki zaznava gibanje glave, z nalepko ''pristopi'' so vabili mimoidoče naj stopijo bližje, pogled v zaslon pa je dal vtis pogleda skozi okno.

UK: British Airways, kampanja Look up. Uporabljeni so bili zunanji digitalni zasloni v Londonu (interaktivna povezava video vsebin (otrok) z dejanskimi real-time podatki o letih letal nad zasloni (npr. »Poglej, to je let BA431 iz Amsterdama …. Amsterdam – ena od 83 destinacij za ogled mesta.«)

Foto: WARC

Indija: Coca cola, kampanja Small world machines. Bring India and Pakistan closer. Digitalni zaslon so uporabili kot posrednika, povezovalca med ljudmi v Indiji in na drugi strani v Pakistanu, med katerimi že 60 let velja sovražna nastrojenost. Ljudem v drugi državi so zadali naloge, rezultat pa je bilo spoznanje, kako podobni so si in povezovanje ljudi.

ZDA: West Jet, kampanja West Jet Cristmass Miracle. Uporabili so zunanje zaslone na letališču, izvedli neposreden prenos interakcije med potniki na letališču in Božičkom na drugi strani. Uporabili so kamero in podatke iz letalskih vozovnic. Potniki so Božičku na zaslonu zaupali svoje želje, ki so se jim na koncu potovanja tudi uresničile.

Avstralija: Yoplait's Yoghurt Smoothie, kampanja Fix your hanger. Na zaslonu so z uporabo tehnologije za prepoznavanje obraza pripravili kampanjo za jogurte. Mimoidočim so na podlagi obrazne mimike natisnili kupon za brezplačni jogurtov napitek.

 

V zunanjem oglaševanju je omejitev nebo in možnosti za oglaševanje je toliko, kot je idej. V prihodnosti se bo industrija OOH še naprej razvijala digitalno, ključni akterji pa morajo biti pripravljeni, da vse prednosti, ki jih ponujajo nove tehnologije tudi izkoristijo.

Menim, da je prihodnost zunanjega oglaševanja svetla!

 

Viri:

Podatki medijev: Europlakat, TS media, Petrol

https://www.warc.com/content/article/event-reports/six_innovations_shaping_the_future_of_ooh_advertising/126884

https://www.warc.com/newsandopinion/news/digital_to_account_for_entirety_of_ooh_growth/41375

https://www.warc.com/newsandopinion/news/interactivity_makes_dooh_far_more_effective/42650

http://www.marketingmagazin.si/mm-blog/intervju/16060/digitalna-promenada-je-vrhunec-oglasevalske-tehnologije

http://www.marketingmagazin.si/mm-blog/intervju/17089/digitalne-svetlobne-vitrine-kot-igrisce-za-kreativno-najdrznejse

Deli:

Use ctrl + scroll to zoom the map

Map Data
Map data ©2018 Google
Map DataMap data ©2018 Google
Map data ©2018 Google

Kontakt

Kako vam lahko pomagamo?
Pišite nam!