Novice

  1. Domov
  2. Novice
  3. Clubhouse vročica

Clubhouse vročica

Paulina Batistič /

Tako imenovana »ekonomija ustvarjalcev« je do sedaj že pokrivala vse formate in zagotavljala enostavno distribucijo vsebin. Njen obseg po eni strani raste zaradi uporabnikove pripravljenosti plačati za ustvarjeno vsebino, po drugi pa zaradi dostopnosti in tehnične preprostosti, ki jo platforme nudijo ustvarjalcem. Z rastočim trendom podcastov in konzumacije zvočnih vsebin pa se je razvil nov segment tako na strani uporabnikov kot tudi ustvarjalcev.
Preberite, zakaj je Clubhouse deležen tolikšne pozornosti in po čem se razlikuje od drugih platform, ki so do sedaj dominirale pri ljubiteljih zvočnih vsebin.


Kaj je Clubhouse?


Clubhouse je platforma, lansirana aprila 2020, ki temelji na zvoku ter uporabnikom operacijskega sistema iOS omogoča poslušanje in prispevanje k pogovorom iz različnih tematik. Platforma je zaenkrat dostopna le s povabilom, ta pa so omejena, saj vsak nov uporabnik prejme le dve. Omejen dostop Clubhousu daje pridih ekskluzive in elitnosti, k čaru aplikacije pa doda tudi dejstvo, da se zvočni posnetki ne shranjujejo in naj jih ne bi bilo mogoče posneti oziroma shraniti. Seveda pa ne gre spregledati dejstva, da lahko znotraj aplikacije prisluhnemo ali celo diskutiramo z znanimi osebami kot so Oprah, Kevin Hart, Drake, Elon Musk, Ashton Kutcher in še mnogi drugi. Aplikacija je v širšo javnost prodrla prav po zaslugi Elona Muska, ki je februarja lani na platformi gostil pogovor z Vladom Tenevom. Število uporabnikov se je v dotičnem obdobju bliskovito povpzelo na 2 milijona, po manj kot letu dni obstoja pa jo aktivno uporablja več kot 10 milijonov ljudi na teden.


Monetizacija in oglaševanje na platformi


Clubhouse svojim uporabnikom ponuja številne bonitete, kot so enostavno mreženje s somišljeniki in širok nabor tem pogovorov, kar omogoča identifikacijo niše in raznolikih interesov. Tu je tudi trenutno še nizka zasičenost, ki podjetjem in posameznikom zagotavlja stopnjo vidljivosti. Velika prednost je tudi lahkotnost ustvarjanja vsebin in konzumacija le-teh, saj gre za spontan pogovor v živo.
Trenutno platforma ne ponuja zakupa oglasnega prostora ali časa, kar pa še ne pomeni, da na patformi ni možno oglaševati.

Priložnosti, ki se trenutno ponujajo v sklopu Clubhousa, so brandirani dogodki ali klubi, sponzorirane omembe, promocije in posebne ponudbe za poslušalce ter umestitve produktov. Lahko bi trdili, da je tip oglaševanja tu nekakša mešanica podcasta in radija. Seveda pa je treba ohraniti zdravo mero opreznosti, saj gre za novo platformo, s katero se podjetja še niso dobro seznanila in jo testirala.

Simon Šketa je za Marketing Magazine povedal: »Glas je enostaven, dan skoraj vsakomur, privzet že od trenutka, ko se rodimo. Znamke se bodo Clubhousa morale lotiti zelo spoštljivo, brez očitnega marketinga, brez pretiranega loščenja besed. Brez avtentičnosti jim ne bo uspelo. In avtentičnost bo morala imeti tudi ime in obraz, glas.« 

Vendar...

Forbes kot glavno slabost navaja zasebnost, saj Clubhouse v procesu prijave uporabnike spodbuja k temu, da platformi dodelijo dostop do svojih kontaktov. Informacije, pridobljene s strani tretje stranke in brez privolitve dotičnih, so uporabljene za profiliranje posameznikov, ki še niso uporabniki, a na platformi že imajo mrežo znancev.
Kljub velikemu interesu so tudi strokovnjaki in javnost pokazali pomisleke glede varnosti. Do kakšne mere Clubhouse zares lahko zagotovi, da bodo pogovori dostopni le v realnem času in jih ne bo mogoče shranjevati? Kaj za seboj povleče pomankanje moderiranja pogovorov? In ali so res na dan pricurljale privatne informacije več kot miljona uporabnikov? Tukaj gre predvsem za polemike, a dejstvo je, da je pogovore že bilo mogoče spremljati izven Clubhouse platforme.

 

Viri:

  • https://medium.com/swlh/how-to-advertise-on-clubhouse-3a869ecadb51
  • https://www.marketingmagazin.si/aktualno/clubhouse-aplikacija-s-cakalno-vrsto
  • https://www.bbc.com/news/business-56163623
  • https://mashable.com/article/what-is-clubhouse-app/?europe=true 
  • https://www.statista.com/statistics/1199871/number-of-clubhouse-users/
  • https://www.businessinsider.com/clubhouse-data-leak-1-million-users-2021-4
  • https://manager.finance.si/8973314/Kaj-je-Clubhouse-kjer-bi-se-Musk-pogovarjal-s-Putinom
  • https://www.entrepreneur.com/article/362353
  • https://www.forbes.com/sites/jiawertz/2021/03/31/how-clubhouse-is-providing-new-social-media-marketing-opportunities/?sh=2381f0a53f43
  • https://www.forbes.com/sites/barrycollins/2021/02/10/clubhouse-the-hot-new-social-network-has-big-privacy-problems/?sh=49817c8e4c37
  • https://www.nytimes.com/2021/02/15/business/clubhouse.html
Deli:

Use ctrl + scroll to zoom the map

Map Data
Map data ©2018 Google
Map DataMap data ©2018 Google
Map data ©2018 Google

Kontakt

Kako vam lahko pomagamo?
Pišite nam!